اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد
سرخط خبرها

نمایشگاه هفته پژوهش امسال یک رویداد نخبگانی و مردمی است | ۵۴۰ شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری خراسان فعالیت می‌کنند

  • کد خبر: ۱۹۷۳۷۳
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
نمایشگاه هفته پژوهش امسال یک رویداد نخبگانی و مردمی است | ۵۴۰ شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری خراسان فعالیت می‌کنند
رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: پاویون امسال نمایشگاه هفته پژوهش بیش از هزار مترمربع وسعت دارد و غرفه‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز نخبگانی در کمال هم‌افزایی با یکدیگر باشند.

به گزارش شهرآرانیوز، مسعود میرزائی شهرابی امروز، هشتم آذر و در آستانه فرارسیدن هفته پژوهش، فناوری و نوآوری، در نشست خبری با حضور جمعی از اصحاب رسانه در پردیس شماره دو پارک علم و فناوری خراسان اظهار کرد: تمام تلاش ما این است رویداد‌هایی که پارک علم و فناوری خراسان با کمک و همفکری سایر مراکز نخبگانی استان انجام می‌دهد، افزون بر اینکه رویکرد نخبگانی دارد، اما به محوریت مردم برگزار شود. پاویون امسال نمایشگاه هفته پژوهش بیش از هزار مترمربع وسعت دارد و غرفه‌ها به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز نخبگانی در کمال هم‌افزایی با یکدیگر باشند.

وی افزود: ویژگی بارز نمایشگاه امسال هفته پژوهش این است که در قالب یک رویداد مردمی برگزار خواهد شد. صنایع دفاعی و حوزه دانش‌آموزی، رتبه‌های اول و دوم غرفه‌های موضوعی را به خود اختصاص داده‌اند. پارک علم و فناوری خراسان از نظر تبدیل علم به ثروت، رتبه نخست کشور را دارد و به‌موازات برنامه‌ریزی‌های راهبردی، در حال طراحی پیوست فرهنگی برای شرکت‌های دانش‌بنیان پرفروش هستیم.

میرزائی شهرابی خاطرنشان کرد: در پاویون زیست‌بوم نوآوری شرق کشور که مساحت آن در حدود ۳۰۰ مترمربع است، غرفه پارک علم و فناوری خراسان، دانشگاه و پارک دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه علوم پزشکی و پارک سلامت، دانشگاه آزاد مشهد، جهاد دانشگاهی، پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، دانشگاه پیام نور و دانشگاه خیام در کنار یکدیگر قرار خواهد داشت و ایام نمایشگاه باعث هم‌افزایی و شبکه‌سازی بین این اعضا خواهد شد.

وی با اشاره به دومین پاویون ویژه نمایشگاه امسال با شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان خراسان رضوی ادامه داد: این پاویون در ابتدای سالن عطار بیش از ۱۰۰شرکت فناور و دانش‌بنیان استان در کنار هم و در قالب غرفه و کانتر محصولات خود را ارائه می‌کنند. این پاویون با همکاری مشترک پارک خراسان، مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی، انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌های فردوسی مشهد، آزاد اسلامی مشهد و علوم پزشکی مشهد ایجاد شده و شرکت‌های این مجموعه‌ها در کنار یکدیگر حضور خواهند داشت.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان با بیان اینکه استقرار، تجاری‌سازی و نبود نیروی نخبگانی، سه چالش محوری شرکت‌های دانش‌بنیان است، تصریح کرد: نمایشگاه امسال از این نظر خیلی ویژه است. برش استانی رویداد تستا برای اولین بار برگزار خواهد شد و غرفه‌ها از نظر مفهومی، درهم تنیدگی ویژه‌ای دارند.

وی تأکید کرد: یکی از چالش‌های اساسی ما در خراسان رضوی، مسئله وسعت پارک علم و فناوری استان است. خراسان رضوی با ۵۴۰ و اصفهان با ۵۲۰ شرکت فعال دانش‌بنیان، رتبه‌های اول و دوم کشور را در اختیار دارند و این درحالی است که وسعت پارک استان اصفهان ۵۲۰ هکتار و وسعت پارک علم و فناوری خراسان از ۳۷ هکتار فراتر نمی‌رود. به همین دلیل است که می‌گوییم باید فراتر از پارک علم و فناوری، شهرک علم و فناوری در مشهد داشته باشیم و این زیرساخت در این خطه وجود دارد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی تصریح کرد: سال گذشته با تأمین ۴۷ میلیارد تومان اعتبار پارک، این امکان فراهم شده تا برخی زیرساخت‌های مراکز رشد مشهدالرضا(ع) و شهرستان‌ها احداث و راه‌اندازی شود. همین زیرساخت‌هاست که صادرات فناوری کشور در سال ۱۳۹۹ را از حدود ۸۰۰ هزار دلار به ۱۲ میلیون دلار در سال ۱۴۰۱ رسانده و با تقویت سرمایه‌گذاری شاهد ارتقای این شرایط خواهیم بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->